Era portali i platform dla klientów - 3 trendy, których nie można zignorować

Era portali i platform dla klientów - 3 trendy, których nie można zignorować

Obecnie, gdy nasz świat funkcjonuje w coraz większym stopniu w sieci, a „cyfryzacja” jest częścią naszego życia, Twoje przedsiębiorstwo musi podążać za tymi zmianami. Istotne jest aby jako firma być ukierunkowanym na technologie informatyczne. Działanie w trybie offline i całkowite odizolowanie od innych podmiotów od dawna nie jest już brane pod uwagę. Cyfryzacja nie kończy się jednak na własnych procesach. Komunikacja z klientami jest coraz bardziej cyfrowa – i to nie tylko za pośrednictwem poczty elektronicznej czy czatu. Coraz częściej klienci oczekują wglądu we własne procesy i możliwości samodzielnego załatwiania spraw. To właśnie to oczekiwanie zapoczątkowało powstanie nowej generacji portali i platform dla klientów. Czy jesteś gotowy na tę zmianę? Poniżej omawiamy 3 trendy, na które należy zwrócić uwagę i których nie możesz zignorować.

1. Po pierwsze cyfryzacja: rozwój komunikacji zdalnej

Nie da się ukryć, że COVID-19 zmienił sposób pracy w logistyce. Dotyczy to nie tylko operacji logistycznych, ale także sposobu obsługi klientów. Ograniczone interakcje fizyczne w tym okresie doprowadziły do przejścia na rozwiązania bezkontaktowe. Jeśli Twoi klienci preferują komunikację cyfrową i chcą, aby im w ten sposób pomagać, musisz im to ułatwić. Niezbędne jest podejście digital-first z odpowiednimi portalami i platformami. Podobnie jak odpowiednie oprogramowanie, które z kolei ułatwi Ci to zadanie. Na przykład, możesz usprawnić rejestrację reklamacji za pomocą swojego systemu i przetwarzać dokumenty transportowe elektronicznie zamiast w biurze.

2. Samoobsługa zyskuje na popularności

Strona klienta może być wykorzystywana na różne sposoby. Najważniejsze, to umiejętność załatwiania spraw. Podczas gdy do tej pory do pracowników dzwoniono z pytaniami i prośbami, klienci coraz częściej chcą mieć możliwość samodzielnego ustalania działań. Złożenie zamówienia, zarezerwowanie czasu na rozładunek w Twoim doku lub rozwiązanie problemu. Klienci – a zwłaszcza osoby młode – chcą mieć możliwość zrobienia tego wszystkiego samodzielnie, we własnym miejscu pracy. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na cyfrowe środowisko klienta, które oferuje takie możliwości. To do Ciebie należy zapewnienie tego swoim klientom i potencjalnym klientom oraz przekonanie ich do siebie.

3. Rośnie zapotrzebowanie na analizę danych

Znaczenie danych jest niekwestionowane od dłuższego czasu. Jako dostawca usług logistycznych możesz wykorzystać uzyskane dane do ulepszenia własnych procesów i bardziej świadomego reagowania na wymagania klientów. Obecnie Twoi klienci coraz częściej chcą, abyś dzielił się z nimi tymi informacjami. I nie chodzi tylko o dane. Zależy im również na właściwej analizie. Dzięki analizie danych, którymi dysponujesz, możesz zwiększyć efektywność własnych procesów, a Twoi klienci mogą podejmować decyzje oparte na danych o tym samym celu. Na przykład zastanów się, jak długo towary pozostają średnio w magazynie lub jak długo zajmuje im dotarcie z punktu A do punktu B. Te informacje należy przedstawić klientowi w prosty sposób, w czasie rzeczywistym.

Sprostaj wymaganiom cyfrowego środowiska klienta

Potrzeby Twoich klientów się zmieniają. To od Ciebie zależy, jak je zaspokoisz. Tylko w ten sposób możesz utrzymać zadowolenie swoich obecnych klientów i zaoferować wartość dodaną nowym klientom. Czy Twoi klienci chcą mieć możliwość przeglądania swoich danych we własnym środowisku? A może wolą załatwić swoje sprawy we własnym zakresie? Dzięki portalowi dla klientów online można łatwo odpowiedzieć na te pytania. Jesteś ciekaw możliwości, jakie oferuje nasza platforma dla klientów? Wyślij maila na adres poczta@ibsc.pl i przekonaj się sam.

Pozostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *