5 skutecznych wskazówek pozwalających zwiększyć kluczowe wskaźniki wydajności magazynu

5 skutecznych wskazówek pozwalających zwiększyć kluczowe wskaźniki wydajności magazynu

Wydłużające się czasy dostaw, rosnące wymagania w zakresie bezpieczeństwa produktów i ciągły niedobór siły roboczej. To tylko niektóre z wyzwań, przed którymi stoją obecnie dostawcy usług logistycznych. Dodatkowo, należy jeszcze wspomnieć o oczekiwaniach klientów. Zamówienia muszą być przetwarzane tak szybko, jak to możliwe, przy najniższych możliwych kosztach – bez uszczerbku dla jakości i bezpieczeństwa produktów.

Czy istnieje jakiś sposób na utrzymanie dobrej kondycji finansowej i równoczesne zaspokajanie popytu rynkowego w obecnych i wymagających czasach, w których marże są niskie, a oczekiwania wysokie? Podsumowując: jak poprawić kluczowe wskaźniki wydajności magazynu? Odpowiedź jest w rzeczywistości dość prosta: wykorzystaj swój system WMS do pracy i zaoszczędź trochę czasu.

Krok w kierunku innowacji

Przy napiętym rynku pracy i niskich marżach automatyzacja jest często oczywistą inwestycją. To może nie brzmi innowacyjnie. Ale jest to właśnie takie rozwiązanie, które daje przestrzeń do angażowania się w innowacyjne projekty. Dzięki odpowiednim narzędziom możesz przetwarzać więcej wolumenów przy minimalnych (ręcznych) operacjach, więc nie musisz obciążać swoich współpracowników dodatkowymi zadaniami administracyjnymi. To naprawdę istotna różnica; nie musisz się już o to martwić, więc możesz skupić się na innych rzeczach.

Kluczowe wskaźniki wydajności magazynu w 5 prostych krokach

Zobacz jak możesz sprostać wymaganiom swoich klientów. Uwzględnij potrzebę komunikacji i identyfikowalność produktów. Albo jak optymalnie rozdzielić zadania między ludzi i maszyny. Czy też jak zapobiegać korkom w dokach przeładunkowych. Z tego powodu zebraliśmy 5 prostych rozwiązań.

1. Śledź i monitoruj swoje towary

Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne normy i przepisy dotyczące jakości, nieustannie stajesz przed wyzwaniem zagwarantowania integralności produktu w całym łańcuchu dostaw. Może to wywierać dużą presję na Twoją działalność. Zazwyczaj jest to związane z dużą liczbą różnych punktów (kontrolnych), które pracownik magazynu musi po kolei rejestrować w systemie. Po czym powinien natychmiast udostępnić je klientowi. Jeśli trzeba to zrobić ręcznie, do obsługi tych zadań zwykle zatrudnia się dodatkowego pracownika.

2. Zapobieganie zatorom w dokach

W przeciętny dzień roboczy liczba ciężarówek przybywających do doków może znacznie wzrosnąć. W idealnym świecie dostawy następują jedna po drugiej. Praktyka okazuje się jednak nieco bardziej nieprzewidywalna: wszyscy dostawcy przyjeżdżają w tym samym czasie i w rezultacie przed dokami tworzy się spory korek. Rezultat? Twoi pracownicy pracują w pocie czoła, podczas gdy godzinę później nie mają już nic do roboty. Nie jest to idealne rozłożenie zasobów i czasu. Nie sprzyja to również produktywności i relacjom z dostawcami. Ostatecznie ty i twój partner logistyczny tkwicie w nieefektywnym, a przez to kosztownym procesie. Unikaj chaosu i daj partnerom logistycznym możliwość zarezerwowania przedziału czasowego za pośrednictwem naszej aplikacji. Kierowcy przyjeżdżają we wcześniej uzgodnionym czasie, wjeżdżają na teren zakładu z unikalnym kodem dostępu, a pracownicy są gotowi do (rozładunku) załadunku tak szybko, jak to możliwe.

3. Optymalizacja wskaźnika rotacji i obłożenia magazynu (KPI)

Nie musimy Ci mówić, że dzięki usprawnionej procedurze możesz przetwarzać duże ilości towarów tak wydajnie, jak to tylko możliwe. Twoi pracownicy i maszyny wykonują zadania przez cały dzień, więc istnieje prawdopodobieństwo, że poprawa jest możliwa w każdym obszarze. Ale skąd wiadomo, gdzie można uzyskać największe korzyści? Po pierwsze, mierząc wydajność zasobów, takich jak szybkość, dokładność i niezawodność. Po drugie, konkretna lokalizacja, w której przechowywane są towary. Po trzecie, trasa, którą pokonują pracownicy magazynu, aby odebrać zamówienia. Ma to wpływ na jeden z pozostałych wskaźników KPI magazynu: wskaźnik wydajności przypadający na pracownika.

4. Automatyzacja i robotyzacja

Ze względu na napiętą sytuację na rynku pracy oraz globalną konkurencję, w nadchodzących latach wykorzystanie (częściowo) zautomatyzowanych magazynów i robotyzacji nabierze znacznego rozpędu. Daje to od razu co najmniej trzy korzyści: potrzeba mniej pracowników, można wykorzystać obecnych pracowników do innych zadań, a proces może trwać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ale to nie jedyny powód, dla którego automatyzacja i robotyzacja staną się głównym nurtem. Zapotrzebowanie rynku również stale się zmienia. Rośnie potrzeba przyjmowania zamówień w mniejszych ilościach. Najlepiej z krótszym czasem realizacji w określonym oknie czasowym. Automatyzując procesy jeszcze bardziej, można zwiększyć szybkość procesu rozliczeń – bez utraty przychodów.

5. (Pro)aktywnie współpracuj z klientami

Oczywiście dbasz o swoich klientów i robisz wszystko, aby spełnić ich oczekiwania. Najlepiej jednak je przewyższać. To wcale nie musi być trudne. Dzięki zebranym danym łatwo jest uzyskać cenne informacje. Wiesz dokładnie, ile towarów znajduje się w magazynie, jaki jest średni czas realizacji zamówienia i jaki jest trend pod względem popytu. Są to dane, które pozwalają Twoim klientom zmniejszyć zapasy.

W jaki sposób nasz system WMS zapewnia większą kontrolę nad wskaźnikami KPI magazynu?

Dzięki wkładowi całego sektora na przestrzeni lat nasze rozwiązanie zyskało szereg nowych funkcji. Jest tworzone przy pomocy dostawców  usług logistycznych i z myślą o nich. Chcesz dowiedzieć się więcej i zapoznać się z naszym rozwiązaniem – napisz do Nas!

Pozostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *