Stały czas, stała cena. Za trzy miesiące możesz zacząć pracować za wcześniej ustaloną cenę. To właśnie Ci obiecujemy! Rozumiem, że teraz myślisz: „trzy miesiące, czy to nie za krótko?”. To prawda! Jest to ambitny cel, w który zarówno my, jak i Ty, jako klient, musisz włożyć wiele energii. Od dźwięku pistoletu startowego, trzeba biec na pełnych obrotach ciągle do przodu. Pokonując małe odcinki, należy dążyć do mety. Jak więc zagwarantować, że przekroczysz linię mety z zadowoleniem? I że nie potkniesz się o pierwszą przeszkodę? Dowiesz się z tego artykułu.

Krótkie odcinki wygrywają maraton
Działamy w nieco inny sposób niż nasza konkurencja. Decydując się na współpracę z nami nie tylko wybierasz nowy system. Wybierasz też filozofię i sposób pracy – również podczas wdrażania. Nasza firma podejmuje się realizacji tych projektów z pomocą metody SCRUM. Zmierzając do osiągnięcia większego celu wyznaczamy i pokonujemy krótkie etapy. W ten sposób możemy się szybko dostosować i dotrzeć do wyznaczonego celu: pomyślnego uruchomienia systemu.
Pozycja startowa
Aby nabrać tempa na początku, należy szybko wystartować. Zaczynamy od prezentacji. Podczas tego pierwszego spotkania, Twój zespół nie tylko poznaje na żywo kierownika projektu. Omówiona zostaje również droga, jaką należy podążać oraz poznajemy wzajemne oczekiwania. Wspólnie zbieramy informacje, które są potrzebne do stworzenia mocnych podstaw projektu. Ważne, aby przy stole zasiądą właściwe osoby np. kluczowy użytkownik jest niezbędny w tym procesie. Zna on Twoje działania na wylot oraz posiada ważne informacje potrzebne do realizacji projektu. Dlatego nie może go zabraknąć na spotkaniu wprowadzającym. Im wcześniej te informacje zostaną przekazane, tym lepiej.
Warsztaty
Po wprowadzeniu przechodzimy do konkretów: warsztaty. Podczas tej sesji kluczowi użytkownicy będą dzielić się istotnymi informacjami. Dla jakich klientów pracujecie? Jak wyglądają Wasze procesy? Z jakich lokalizacji korzystacie. Dlatego upewnij się, że masz te informacje w zasięgu ręki. W ten sposób szybko przejdziesz przez cały proces. Ponadto należy ustalić, kiedy Twoi pracownicy są dostępni. Pamiętaj, że wdrożenie to intensywny proces. Upewnij się, że będziesz miał na to czas.
Podczas warsztatów zastanów się, czego konkretnie potrzebujesz, aby wspierać swoje procesy. Czy masz już cały potrzebny sprzęt? A może musisz go zamówić, aby być pewnym, że będziesz mógł z niego korzystać w fazie wdrożenia? Zacznij myśleć o tym już teraz!

Pierwsze przeszkody
Warsztaty stanowią podstawę do rozpoczęcia fazy przygotowawczej. W tym czasie konsultant pracuje nad kolejnymi punktami kontrolnymi na drodze do udanego wdrożenia:
Symulacja 1. Konsultant przedstawia konfigurację wstępną opartą na informacjach z warsztatów. Podczas tej fazy bądź gotowy na pytania. Pytania mogą pojawić się nagle. Upewnij się, że odpowiadasz na nie szybko i nie spowalniasz wdrożenia. Nie słyszysz nic od konsultanta? Nie ma powodu do paniki! Spokojnie, on cały czas ciężko pracuje, aby skonfigurować wszystkie procesy. W międzyczasie możesz zagłębić się w swoje nowe rozwiązanie, korzystając z wielu kursów.
Następnie przechodzimy do Symulacji 2. Następna przeszkoda. Podczas fazy wdrożenia intensywnie współpracujesz z konsultantem. Ważne jest, abyście pracowali wspólnie, w sposób strukturalny i skoncentrowany. Bezpośrednie testowanie, przekazywanie informacji zwrotnych itd. Zarezerwuj czas na testowanie. Wykorzystaj w tym procesie użytkowników końcowych. W końcu to oni będą musieli na co dzień pracować z nowym rozwiązaniem.
Przyspiesz na mecie
Symulacja 2 stanowi istotny element. Jest to nowy punkt kontrolny. To właśnie teraz kluczowi użytkownicy muszą wykazać się umiejętnościami pracy z nowym rozwiązaniem. Pokazują, że znają oprogramowanie i potrafią wspierać swoje procesy. Oczywiście z sukcesem! Następnie pracujemy nad uruchomieniem systemu. Rozwiązujemy ostatnie problemy i wspólnie z kluczowymi użytkownikami szkolimy użytkowników końcowych. Podczas tych działań należy skupić się na indywidualnym podejściu. System działa. Teraz Twoi pracownicy muszą wiedzieć, jak z niego korzystać. Jak ich przygotować? Jak zarządzać oczekiwaniami? I jak radzić sobie z presją czasu w organizacji? Skup się na swoich pracownikach. Oni też muszą odnieść sukces.
Przekrocz linię maty z podniesionymi rękami
Jeśli pomyślnie ukończyłeś Symulację 2 jesteś na ostatniej prostej! Możesz ruszyć w kierunku go-live. Wciąż jednak musisz przekroczyć linię mety. Aby dotrzeć do mety jako pierwszy, najpierw trzeba ukończyć bieg. Ważne podczas takiego go-live jest planowanie. Zaplanuj je taktycznie. Jeśli prowadzisz działania związane z e-realizacją nie planuj uruchomienia nowego oprogramowania w Black Friday. Nie należy też planować uruchomienia systemu w momencie, gdy w magazynie wprowadzono nowy przepływ artykułów.
Podczas uruchamiania bez wątpienia natkniesz się na problemy, z którymi wcześniej nie miałeś styczności. Nie martw się! Cały czas oferujemy możliwość rozwiązania tych problemów. Doprowadzimy Cię do mety tak szybko, jak to tylko możliwe. Konsultant, który konfigurował Twój system, jest cały czas w pogotowiu. Dzięki temu przekroczysz linię mety z podniesionymi rękami. Udało nam się!
Dodatkowe informacje
Czy chcesz dowiedzieć się więcej o naszej filozofii wdrażania? A może chcesz wiedzieć, co 3PL Dynamics może oznaczać dla Twojej organizacji? Napisz do NAS! Chętnie będziemy Cię informować na bieżąco!