Wsiądź na pokład e-fulfillment: trend, którego nie możesz przegapić

Wsiądź na pokład e-fulfillment: trend, którego nie możesz przegapić

E-fulfillment to bez wątpienia jedno z najczęściej używanych ostatnio pojęć wśród operatorów logistycznych. Wraz ze wzrostem liczby zamówień online proporcjonalnie wzrosło zapotrzebowanie na obsługę logistyczną tych zamówień. Myli się jednak ten, kto sądzi, że rozwój ten jest tylko kwestią ostatniego roku, i że trend ten przeminie. Rozwój
e-fulfillment rozpoczął się jeszcze przed światowym kryzysem związanym z COVID-19. Co więcej, należy spodziewać się, że ten wzrost będzie się dalej rozwijał.

Z roku na rok przybywa działań logistycznych związanych z e-commerce

Jak już wspomniano, wzrost e-fulfillmentu to nie tylko trend ostatniego roku. Przychody sklepów internetowych i liczba przewiezionych paczek z roku na rok są coraz wyższe. Koronawirus ​dał jednak impuls do rozwoju tego typu logistyki. Jak szacuje Last Mile Experts w swoim najnowszym raporcie, polski rynek KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczek) osiągnął w 2020 r. wartość ok. 10,7 mld zł. Co oznacza w stosunku do 2019 roku rynek wzrost o ponad jedną piątą (o 22%).

W ubiegłym roku wysłanych zostało także 814 mln przesyłek. Stanowiło to wzrost o 34,8%. w stosunku do 2019 r. Od 2015 r. wolumen przesyłek na rynku wzrósł o 163%. z poziomu 309 mln paczek. To oznacza, że mamy do czynienia z wysokim przypływem aktywności magazynowej i logistycznej w zakresie e-fulfillment i dostarczania paczek.

Fuzja wiedzy logistycznej i IT

Ponieważ sklepy internetowe w coraz większym stopniu zlecają swoje procesy na zewnątrz, dostawcy usług logistycznych mogą na tym skorzystać. Z tego powodu coraz więcej firm działających w sposób tradycyjny zaczyna interesować się e-fulfillment. Jako dostawca usług logistycznych dysponujesz ogromną wiedzą, którą możesz wykorzystać, aby pomóc swoim klientom. Istnieją jednak wyzwania, które wiążą się z chęcią zaistnienia w tej branży. Procesy często przebiegają nieco inaczej niż w przypadku zaufanego transportu paletowego.

Kluczem jest kompletacja zamówień

Jednym z takich procesów jest właśnie kompletacja zamówień. W e-fulfillment, zamówienia często składają się z małych paczek, zawierających jedynie niewielką ilość artykułów z magazynu. Sposób zbierania tych zamówień jest więc kluczowy dla efektywności procesu. Zwłaszcza, że kompletacja zamówień obejmuje niekiedy 60% wszystkich procesów roboczych w magazynie. Sama wiedza logistyczna nie jest zatem wystarczająca. Należy wybrać odpowiednią strategię i dopasować do niej swoje systemy. Na przykład, czy zamierzasz kompletować według artykułów? A może chcesz automatycznie przypisywać zamówienia do pracowników magazynu?

Jak przetrwać w gąszczu e-fulfillment

Przy dynamicznie rozwijającym się biznesie e-commerce, każdy chce dostać kawałek tortu. To logiczne! Jednak, aby przetrwać, musisz się wyróżniać. Można to zrobić na przykład poprzez skupienie się na niszy lub obranie specjalizacji. W takim przypadku automatyzacja – lub nawet robotyzacja – jest czynnikiem wyróżniającym, ze względu na wpływ na wydajność procesów. Nadążanie za postępem technologicznym daje zatem Twojej firmie możliwości w porównaniu z konkurencją. 

Od tradycyjnych usług do e-fulfillment

Krótko mówiąc, rozwijający się biznes e-fulfillment oferuje Ci możliwość rozwijania swojej działalności. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach wsparcia swoich działań w zakresie e-fulfillment za pomocą rozwiązania 3PL Dynamics napisz do Nas.

Pozostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *