Uzyskaj wgląd w aktualny status przesyłki w dwóch prostych krokach

Uzyskaj wgląd w aktualny status przesyłki w dwóch prostych krokach

Czekanie w domu przez cały tydzień na dostawę paczki już dawno minęło. Obecnie otrzymujesz wiadomość, przynajmniej jeden raz przed doręczeniem, informującą o przewidywanym czasie przybycia przesyłki, a często zdarza się również tak, że w dniu doręczenia otrzymujesz jeszcze informację z dokładnym przedziałem czasu. W ten sposób przewoźnik i sprzedawca detaliczny chcą nas jak najlepiej poinformować.

Uzyskaj wgląd w aktualny status przesyłki w dwóch prostych krokach

Jednak nie tylko w życiu prywatnym chcemy być informowaniu o statusie naszych zamówień.

Również Twoi klienci chcą otrzymywać informacje o swoich zamówieniach. Często zdarza się, że oprócz własnego transportu korzystasz z przewoźników. Jeśli regularnie zlecasz transport przesyłek na zewnątrz, w jaki sposób zapewniasz sobie i swoim klientom stały dostęp do najnowszych informacji na temat transportu? Dzięki funkcjonalności Status Przesyłki w 3PL Dynamics, Ty i Twoi klienci możecie uzyskać wgląd w aktualny status, bez konieczności wykonywania dodatkowej pracy.

Automatyczna wysyłka informacji o najnowszym statusie

Zlecając wysyłkę paczek lub towarów stronie trzeciej (na zewnątrz), chcesz mieć wgląd w to, gdzie znajduje się przesyłka lub kiedy została dostarczona do klienta. W 3PL Dynamics możesz to teraz zobaczyć bezpośrednio na zamówieniu przesyłki. Dzięki automatycznie wygenerowanej wiadomości, przewoźnik wysyła najnowszy status do twojego systemu, a ty możesz go przekazać dalej.  W zakładce „Pakiet dokumentów” w polu „status paczki” znajdziesz aktualny status. W ten sposób od razu wiesz, gdzie znajduje się Twoja paczka.

Uzyskaj wgląd w aktualny status przesyłki w dwóch prostych krokach

Przygotuj indywidualne szablony dla Twoich przewoźników

Przewoźnicy mogą korzystać z różnych statusów oraz opisów. Najczęściej używa się oczywiście określeń takich jak “dostarczona paczka” lub “kierowca w trasie”. Jednak każdy przewoźnik ma własne kody statusu, które określają dokładny status przesyłki. Na przykład, paczki dostarczane przez  PostNL mogą mieć 120 różnych kodów statusu. W polu „Szablon statusu paczki” określasz, który szablon statusu jest powiązany z przewoźnikiem.

W ten sposób upewnisz się, że niezależnie od tego, jakiego przewoźnika wybierzesz, prawidłowy status zostanie przesłany do Twojego systemu.

Zawsze dokładny status Twojej przesyłki

Szablon, który połączyłeś z przewoźnikiem, składa się z wszystkich dostępnych statusów, jakie może mieć przesyłka. Są one opisane za pomocą kodów statusów. W poniższym przykładzie widać, że przesyłka wychodząca otrzymuje szablon statusu “POSTNL_PNL”, z kodem statusu “J05”. Dla tego przewoźnika kod statusu “J05” oznacza „kierowca jest w drodze”.

Skonfiguruj swój szablon statusu

Zanim będziesz mógł zobaczyć, jaki status ma Twoja paczka, musisz tak jak na obrazku powyżej, uzupełnić szablon statusu danego przewoźnika odpowiednimi kodami statusu. W tym przykładzie utworzono szablon stanu „POSTNL_PNL”.

Podczas konfigurowania szablonu statusu musisz wprowadzić wszystkie możliwe statusy, które może mieć przewoźnik. W ten sposób wiesz dokładnie, co oznacza każdy status u danego przewoźnika. W poniższym przykładzie widać, że status „S15” oznacza „paczka została dostarczona”, a status „B10” oznacza „brak przesyłki”. Po wprowadzeniu wszystkich możliwych statusów operatora szablon statusu jest gotowy do użycia.

Jeśli Twój operator podobnie jak PostNL ma dużą liczbę możliwych statusów, możesz je łatwo dodać do 3PL Dynamics poprzez import z Excel.

Sprawdź bezpośrednio, jaki status mają twoje paczki

Oprócz otrzymywania najnowszych informacji o aktualnym stanie przesyłki również statusy są automatycznie aktualizowane w dzienniku statusu. W dzienniku tym możesz od razu zobaczyć, kiedy nastąpiła zmiana statusu. W ten sposób możesz nie tylko obserwować swoje paczki w czasie rzeczywistym, ale także zobaczyć wcześniejsze etapy procesu dostawy paczki. Dzięki tym informacjom możesz na przykład poinformować swoich klientów, że paczka zostanie wkrótce dostarczona lub skontaktować się z przewoźnikiem w celu wyjaśnienia ewentualnych opóźnień w dostawie.

Zacznij korzystać ze statusu przesyłki

Korzystając z funkcji Status Przesyłki, zawsze masz wgląd w aktualny status swoich przesyłek. Wystarczy tylko raz założyć konto przewoźnika i wypełnić szablon odpowiednimi statusami. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach nowej funkcjonalności zapraszamy do kontaktu.

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *