Udana współpraca opiera się na stabilnych, wręcz silnych relacjach. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne są relacje partnerskie. Nawet jeśli tworzymy standardowy system, nie chcemy oferować produktu, który jest oparty wyłącznie na naszym własnym wkładzie. Klienci, korzystający z naszych usług od lat, wiedzą dokładnie jak pracujemy i jakimi obietnicami się kierujemy.
Standard branżowy
Pierwsza obietnica to „standard branżowy”. Bez wątpienia jest to jeden z powodów, dla których wielu Klientów zdecydowało się na to rozwiązanie. Obietnica ta oparta jest na podobieństwach: potrzeby, które Ty i Twoi koledzy z branży logistycznej macie wspólne. Na tym właśnie się skupiamy. To jest to, co robiliśmy w przeszłości, co robimy teraz i co będziemy robić w przyszłości.
Dostosowanie do potrzeb klienta vs. standard
Wiesz, że Twoja organizacja nie stoi w miejscu, byłoby to trudne, na tak dynamicznym rynku. Prawdopodobnie po pewnym czasie pojawią się dodatkowe możliwości lub (nowi) klienci będą mieli inne wymagania. Aby sprostać tym zmianom, musisz sięgnąć po różne środki. Na przykład, specyficzne przepływy pracy lub rozwój nowych funkcjonalności. Naszym zadaniem jest stworzenie oprogramowania, które będzie w stanie dostosować się do tych zmian. Co ważne zawsze robimy to z perspektywy całej branży. Ponieważ, gdy rozwiązanie jest całkowicie skoncentrowane na Twoich specyficznych procesach biznesowych, nie będzie już zgodne z rozwiązaniem ogólnobranżowym.
Pięta achillesowa indywidualnych rozwiązań dla klientów
Wyobraźmy sobie, że wykorzystujemy wszystkie swoje zasoby na rozwiązania dostosowane do potrzeb klienta. W takim przypadku powoli odchodzilibyśmy od standardu branżowego, który nie bez powodu został wybrany. Oznaczałoby to nawet śmiertelny cios dla standardu branżowego, ponieważ nie mógłby się on dalej rozwijać. Nowe technologie nie byłyby dla Ciebie dostępne, co ostatecznie pozbawiłoby Cię pozycji konkurencyjnej. Dlatego koncentrujemy się na całej branży. Razem jesteście silniejsi. Tworzymy jakby peleton – działanie w peletonie wymaga od Ciebie mniejszego wysiłku od działania w pojedynkę!
Jeśli wybierzesz inną strategię, to oznacza, że nie podążasz za peletonem. W końcu nawet go opuścisz. Przez pierwsze kilka metrów może to być uczucie wyzwolenia. Szybko jednak przekonasz się, że musisz pracować naprawdę ciężko sam. Innymi słowy: możesz mieć dużo wolności i dokonywać własnych wyborów, ale musisz też radzić sobie sam. Biorąc pod uwagę tempo, w jakim musisz się dostosować do zmian technologicznych, jest to misja prawie niemożliwa do wykonania.
Patrząc w przyszłość
Nasza druga obietnica brzmi: „zawsze na bieżąco”. Oznacza to, że nasi kliencie mogą zawsze polegać na najnowszej technologii Microsoft, jak również na najnowszych funkcjach logistycznych. Samemu, będzie trudno Ci nadążyć i będzie to wymagało sporo nakładów finansowych i wysiłku. Im bardziej podążasz za standardem, tym łatwiej jest podążać za tempem kolegów. Dlatego nie oczekuj od razu konkretnych rozwiązań dla własnych procesów biznesowych. Zamiast tego najpierw znajdź sposoby na łatwe dostosowanie własnych procesów. Z nami proces aktualizacji jest łatwiejszy, możesz po prostu korzystać z nowych funkcjonalności i ograniczyć liczbę błędów.
Udoskonalenie standardu
Krótko mówiąc, rozwiązania dostosowane do potrzeb klienta są sprzeczne z naszymi obietnicami. Wiele rozwiązań dostosowanych do potrzeb klienta stanowi zagrożenie nie tylko dla standardu, ale również dla Twoich własnych procesów i przyszłej gotowości. Na przykład, trudniej jest rozpocząć korzystanie z nowych funkcjonalności i zachować aktualność. Dlatego należy unikać zbyt wielu rozwiązań specyficznych dla danej firmy i współtworzyć standard. Tylko wtedy możesz w pełni wykorzystać potencjał swojego rozwiązania branżowego. W ten sposób podnosimy cały peleton na wyższy poziom. To jest to, co nazywamy dobrą relacją!
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu z nami!