Jak zwiększyć wydajność kompletacji zamówień? Przestań planować, zacznij przypisywać

Jak zwiększyć wydajność kompletacji zamówień? Przestań planować, zacznij przypisywać

Ile czasu spędzasz w ciągu dnia na planowanie i łączenie różnych zamówień? Jak często zdarzają Ci się pomyłki? Kompletacja zamówień w zdecydowanej większości magazynów jest najbardziej pracochłonnym procesem, a co za tym idzie, generującym najwyższe koszty osobowe.

W tym artykule pokażę Ci, w jaki sposób możesz efektywniej zorganizować swój proces za pomocą kompletacji zamówień.

Jak działa przydzielanie zleceń?

W procesie kompletacji zamówień planowanie zamówień zwykle jest wyjątkowo czasochłonne, a dział planowania ma zawsze pełne ręce roboty. W odróżnieniu od zwykłych metod, w których proces planowania jest niezwykle czasochłonny my oferujemy selektor zamówień, dzięki któremu sami decydujecie, kiedy rozpocznie się nowe zlecenie. Po zalogowaniu się, pracownik magazynu automatycznie prosi o nowe zlecenia. Następnie przydzielany jest najlepszy zestaw zleceń i można rozpocząć kompletację.

Jaki zdefiniować najlepszy zestaw zamówień? 

Zamówienia (zestawy) przypisane do urządzenia do kompletacji zamówień, mogą być zaprojektowane i zoptymalizowane przez samych użytkowników kluczowych. Dzięki temu użytkownik nigdy nie zapomni o inwentaryzacji, jak również o maksymalnej pojemności na zestaw.

Jakie są możliwości optymalizacji najlepszego zestawu zamówień?

Bezpośrednie przydzielanie

Jak już sama nazwa wskazuje, bezpośrednie przydzielanie przypisuje zlecenie bezpośrednio do osoby zbierającej. W zleceniu uwzględniane są różne rzeczy. Na przykład, stany są sprawdzane automatycznie. Gdy stan magazynu jest odpowiedni i nie zakłóca on procesu, zamówienia mogą być przydzielane aż do osiągnięcia maksymalnej pojemności używanego wózka. Maksymalna pojemność może być również zoptymalizowana przez użytkownika kluczowego na podstawie maksymalnej wagi na zestaw lub ilości dużych/małych zamówień, które mieszczą się na wózku. Gdy zestaw jest kompletny, przydzielone dokumenty są rozliczane i można rozpocząć kompletację.

Dodatkowa runda? Zdecydowanie nie!

Oprócz możliwości, które możesz skonfigurować samodzielnie, możliwe jest również przypisanie zleceń do pracownika według strefy. W ten sposób zamówienia mogą być odbierane z tej samej części magazynu, dzięki czemu osoba odbierająca zamówienia nie musi niepotrzebnie pokonywać często długich tras przez cały magazyn podczas jednej rundy kompletacji. Dzięki temu trasy odbierania zamówień oraz czas rundy kompletacji jest znacznie krótszy.

Zamówione dzisiaj, dostarczone jutro.

W selektorze zamówień możliwe jest również zdefiniowanie zamówień priorytetowych. Można to zrobić poprzez wprowadzenie luki/przerwy czasowej. Funkcja ta ustala zamówienia priorytetowe na podstawie planowanej daty końcowej zamówienia. Dzięki temu zamówienia te w żaden sposób nie kolidują z normalnymi pobraniami. Zamówienia priorytetowe są zawsze wybierane wcześniej.

Pamiętaj, że pomyślna realizacja zamówień w e-Commerce rozpoczyna się od dobrego procesu kompletacji zamówień. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat bardziej zaawansowanych funkcji optymalizacji zajrzyj TUTAJ, jeśli potrzebujesz pomocy w optymalizacji procesów magazynowych, a może chcesz wiedzieć, które zadania/zlecenia są dla Ciebie najlepsze i jak zastosować te rozwiązania w swoim WMS? Skontaktuj się z nami – chętnie Ci pomożemy!

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *