Automatyzuj komunikację z klientami: poznaj świat interfejsów API

Automatyzuj komunikację z klientami: poznaj świat interfejsów API

Twój klient prosi o integrację z Twoimi systemami. Czy jest to możliwe? Odpowiedź jest prosta: tak! Jednak istnieje jeszcze wiele innych pytań, na które trzeba odpowiedzieć. Na przykład, jakie dane chcesz wymieniać z Twoimi klientami? I w jaki sposób oba systemy muszą się komunikować? Są to pytania, na które prawdopodobnie nie znasz odpowiedzi. To jest normalne. Niemniej jednak można wiele zyskać na właściwej integracji z klientami lub dostawcami. Wraz z rozwojem tzw. API, jako podstawy do komunikacji między aplikacjami, zyskujesz również więcej możliwości. Aby ułatwić Ci odnalezienie się w tych technologicznych nowinkach, zapraszamy do zapoznania się ze światem API: przyszłego standardu integracji Twoich systemów.

Co to jest API?

API (Application Programming Interface – Interfejs Programistyczny Aplikacji) to program pośredniczący dzięki któremu systemy komputerowe mogą między sobą udostępniać dane – porozumiewać się ze sobą. Choć termin ten może być dla Ciebie nowy, wykorzystujesz API na co dzień. Na przykład, gdy używasz aplikacji internetowej, gdy rezerwujesz lot, ale także w Twojej firmie. Prawie wszystkie aplikacje, które wymagają informacji (lub innego zapytania) i automatycznie dostarczają odpowiedzi, korzystają z API.

W praktyce

API jak i inne zintegrowane rozwiązania działają w tle. Z tego powodu możesz odnieść wrażenie, że ten obszar znajduje się daleko od Ciebie. Nie jest to jednak do końca prawdą, ponieważ to właśnie API dba o to, aby Twój system miał dostęp do odpowiednich informacji i przetwarzał je automatycznie.

Redukcja wprowadzanych danych

W wielu przypadkach interfejsy API mogą pomóc Ci ograniczyć ręczne wprowadzanie danych. Rejestrujesz przesyłki i zapasy w systemie WMS lub TMS, ale musisz je również wprowadzić do portalu internetowego tych instytucji. Możesz to zrobić dzięki integracji. Dane, których potrzebujesz w swoich procesach, zostaną kolejno skopiowane w celu wysłania deklaracji.

Komunikacja w czasie rzeczywistym

Ponadto, dzięki integracjom możesz przesyłać dane niemal natychmiast, a więc w czasie rzeczywistym. Dlatego też Twoi klienci otrzymują odpowiedź w czasie rzeczywistym, gdy chcą śledzić przesyłkę, sprawdzić stan magazynowy lub mają inne zapytania do Twojego systemu.

Integracja w logistyce

Skoro API są tak powszechne, to dlaczego to wszystko wydaje się takie trudne? Dlaczego przedsięwzięcia dotyczące integracji są często kosztowne, zarówno pod względem czasowym, jak i finansowym? Choć w branży logistycznej istnieją standardowe integracje, które ułatwiają wymianę danych i informacji, to jednak wiele firm korzysta z odrębnych systemów do zarządzania magazynem i transportem. Stanowi to wyzwanie, jeśli chodzi o integracje, ponieważ systemy te często koncentrują się na procesach wewnętrznych, zamiast współdzielić informacje z całym łańcuchem dostaw.

Komunikuj się z DataHub

Naszym rozwiązaniem dla tego wyzwania jest DataHub. Dzięki DataHub możemy stworzyć połączenie pomiędzy dwoma zupełnie różnymi systemami. Dlatego też, Twój system może komunikować się z innymi firmami lub z klientami. Wiele podmiotów udostępnia swoje własne API aby móc komunikować się z innymi systemami, jednak Ty także musisz być w stanie to zrobić w odpowiedni sposób. DataHub oferuje takie rozwiązanie.

Koniec EDI? Absolutnie nie!

Korzystanie z API jest przyszłością. Microsoft również będzie podążał za tymi zmianami, zaprzestając obsługi niektórych typów wiadomości. Jednak wielu dostawców usług logistycznych nadal korzysta z EDI i nie chce rezygnować z tej formy współpracy. Jest ku temu dobry powód. EDI jest nadal godnym zaufania i dostępnym sposobem wymiany informacji pomiędzy Twoim systemem, a systemem Twojego klienta lub dostawcy. Stwierdzenie, że ta technologia jest przestarzała i nie może być dłużej używana, mogłoby oznaczać utratę możliwości prowadzenia interesów z dużymi firmami.

Aby móc nadal korzystać z stabilnego przepływu informacji, możesz używać DataHub do przesyłania plików i protokołów połączeń w odpowiedni sposób. Dotyczy to zarówno wiadomości przychodzących jak i wychodzących. Z pomocą DataHub, możesz śledzić rozwój techniczny, nie tracąc kontaktu z potencjalnymi klientami.

Integracje w Twojej firmie

Wykorzystanie integracji pomiędzy Twoimi systemami, a systemami Twoich klientów, dostawców i partnerów może zaoszczędzić Ci znaczną ilość czasu i ograniczyć możliwość popełnienia błędów. Tam, gdzie już wcześniej znałeś integrację EDI, teraz API może zaoferować Ci możliwość komunikacji w czasie rzeczywistym z wieloma systemami. W obydwu przypadkach komunikację można zrealizować za pomocą DataHub. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak zautomatyzować komunikację z Twoimi partnerami i dostawcami? Napisz do nas.

Pozostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *