OSCOT Zamówienia kompletne wysłane na czas – jeden z najważniejszych wskaźników KPI

OSCOT Zamówienia kompletne wysłane na czas – jeden z najważniejszych wskaźników KPI

Ostatnio zamówiłem kilka artykułów biurowych za pośrednictwem sklepu internetowego. Mimo, że złożyłem zamówienie z dużym wyprzedzeniem – około tydzień przed tym, jak potrzebowałem owych materiałów – sprzedawca nie zdołał dostarczyć artykułów w pożądanym dniu. Tak naprawdę to nie sprzedawca, a dostawca usług logistycznych, który pracuje dla sklepu, nie dostarczył mi towaru na czas. Jednak w wielu przypadkach konsumenci końcowi nie będą winić przewoźnika, lecz firmę, w której zamówili produkt. Jeśli byłeś w podobnej sytuacji to wiesz, że jeśli zdarza się ona zbyt często możesz stracić klienta. A wszystko dlatego, że nie poznałeś jednego z najważniejszych wskaźników KPI dla sektora transportowego – OSCOT czyli Zamówienia kompletne wysłane na czas.

OSCOT Zamówienia kompletne wysłane na czas – jeden z najważniejszych wskaźników KPI

SLA – umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług

Jako przewoźnik chcesz osiągnąć określony poziom jakości. W tym celu ustalasz cele i zawierasz umowy z klientami. W tych tak zwanych umowach o gwarantowanym poziomie usług (SLA) ustalasz z klientem, jakie wymagania jakościowe musisz spełnić. Twoi klienci oczekują, że będziesz wywiązywać się z umowy i dostarczać zamówienia szybko, kompletnie i skutecznie. Ty natomiast chcesz zachować swoją reputację i zapewnić najwyższą jakość świadczonych usług. Tak naprawdę to Ty i Twój klient macie ten sam cel: gwarancja terminowych i kompletnych dostaw.

KPI – zamówienia kompletne zrealizowane na czas (OSCOT)

Badania, które przeprowadziliśmy mające na celu ustalenie 6 najważniejszych KPI dla dostawców usług logistycznych wykazały, że oprócz wskaźnika rotacji (obrotu) i czterech innych wskaźników KPI, które omówię w kolejnych artykułach zamówienia kompletne zrealizowane na czas są niezwykle ważne. Ten kluczowy wskaźnik wydajności z akronimem OSCOT zapewnia Ci jako przewoźnikowi natychmiastowy wgląd w wydajność, jaką osiągasz. Dzięki niemu dowiesz się czy istnieje ryzyko, że nie uda Ci się wywiązać w terminie z umów wówczas powinieneś usprawnić swoje procesy. Jak to najlepiej zrobić by osiągnąć zadowalający wynik?

Poniżej przedstawię wzór i prosty przykład jak wyliczyć Zamówienie wysłane kompletne na czas (OSCOT) (%)

Zacznijmy jeszcze raz od początku:

OPIS KPI:

Procent zamówień, które są dostarczane do klienta kompletne i na czas, jest ważny dla niezawodności (obrazu) i prawidłowej obsługi przesyłek.

CEL:

  • Zielony:> 95%
  • Żółty: 90% – 95%
  • Czerwony: <90%

WZÓR KPI:

Zamówienie wysłane na czas (OSCOT) (%) = ([Zamówienia zrealizowane i dostarczone na czas] / [całkowita liczba dostarczonych zamówień]) X 100

PRZYKŁAD OBLICZENIA KPI:

  1. Zamówienia kompletne i dostarczone na czas = 980
  2. Całkowita liczba zamówień = 1000

WYNIK:

OSCOT = (980/1000) * 100% = 98%

OSCOT Zamówienia kompletne wysłane na czas – jeden z najważniejszych wskaźników KPI

Raporty Power BI dotyczące wskaźników KPI dla przewoźników

Aby móc podejmować właściwe decyzje, musisz przede wszystkim mieć wgląd w swoje procesy. Jest to możliwe dzięki wnikliwym raportom. Dzięki standardowym raportom  dla dostawców usług logistycznych w Power BI masz do dyspozycji najistotniejsze źródła informacji dla przewoźników. Na przykład wiesz, jakie są przychody i koszty na ciężarówkę, kierowcę, klienta lub usługę. Możesz również uzyskać wgląd w działania w poszczególnych regionach. Czy nie spełniasz już pewnych wymagań jakościowych (takich jak OSCOT) dla konkretnego klienta? 

Czy wiesz, że usługa Power BI jest najlepsza w teście w Magic Quadrant firmy Gartner dla platform analitycznych i BI po raz dwunasty z rzędu ? Dzięki ciągłym inwestycjom i rozwojowi Microsoft, na którym opiera się od lat nasze rozwiązanie znacznie wyprzedzamy konkurencję pod względem kompletności i możliwości wdrożenia.

Dotrzymuj umów i zwiększ zadowolenie klientów

Chcesz dotrzymywać umów i zwiększyć zadowolenie klientów? Zacznij dostarczać swoje zamówienia kompletne i na czas. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz wgląd w wydajność Twojego transportu. W ten sposób zwiększasz szanse, że rzeczywiście osiągniesz zamierzony cel. Czy chciałbyś częściej osiągać swoje standardy jakościowe? Chcesz zobaczyć jak to zrobić? Skontaktuj się z nami.

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *